יושבים על כוס בירה, בעיירת נמל בספרד

שעת בין ערביים, יום שישי, אני והוא יושבים על השטיח. אני מביט בו כבר למעלה מעשר דקות. ברקע התנגן לפני רגע שיר ישן של אריק איינשטיין. כעת זהו קולו המיוסר (והמנוסר) של דילן. ילדי תכול העין וזהוב התלתל מאזין, אבל לא בקשב רב. הוא שקוע בפאזל, משאיר לי כמה דקות לכתוב. הוא תכף בן שנתיים וחצי ועדיין, לא מצאתי הזדמנות לשבת ולהעביר לכתב את מה שאני מרגיש כלפיו. מה אספר לו שישאל מדוע אחותו קיבלה יותר רשימות ממנו? האם הוא ישתכנע כשאנסה למכור לו את התירוץ שאני מוכר לכולם – שפשוט לא היה לי זמן. אולי אסביר לו שאני עמוס בעבודה? אני מביט בו שוב. ספק אם יקנה את התירוצים האלו. אצטרך לחשוב על משהו אחר.

שיר לא מוכר בספרדית מתנגן ברקע. אני מפליג בדמיון לפאב נידח בעיירת נמל בספרד, צופה בלהקה מנגנת על כוס בירה. כשיהיה גדול ניסע יחד לשם. נלך לראות משחקי כדורגל, נשתה בירה ונדבר על בחורות. הפנטזיה הגברית האולטימטיבית. מעניין אם יהיו לנו תחומי עניין משותפים, האם תהיה לנו שפה משותפת, האם הוא יראה בי מודל לחיקוי. ספק אם אני הייתי רואה בעצמי מודל לחיקוי. מצד שני, זה לא שיש לו משהו אחר כרגע. למד אותו על מוזיקה, אני חוזר ואומר לעצמי, למד אותו להתעניין, להסתקרן, לשאוף ליהנות מהחיים. מצד שני, למה שיהיה כמוני? לא כדאי שיהיה קצת יותר רציני מאבא שלו?

הוא הרכיב כבר חצי מהפאזל. אין ספק שהוא מהיר. הוא כל כך שונה מאחותו, שזה פשוט בלתי נתפס. כל אחד מהם לקח ממני משהו אחר: היא לקחה מהאופי החולמני והמרחף שלי, הוא העדיף לקחת חלקים פיזיים, כמו אתלטיות וחוזק מנטאלי. אה כן, וגם את האהבה הבלתי מוסברת לכדורגל. זה לא אומר שהוא יותר טוב מאחותו, הוא פשוט בחר את החלקים הקצת יותר מוצלחים שלי. ואולי זה רק הדמיון שלי, שרואה בו את החלקים שהייתי רוצה לתת לו. ארשום לעצמי לבדוק איתו את הסוגיה כשניסע לספרד.

אני מאמץ את הראש, מנסה לחשוב על תירוץ. לא פשוט הסיפור הזה. אולי אזכיר לו את הפוסט שכתבתי יומיים אחרי שנולד? על העבדקן שפגשתי בחדר היולדות שהבטיח שכל ילד מביא פרנסה? הבטיח וקיים. לאחותו לא כתבתי פוסט אחרי שנולדה. זה עשוי לשכנע אותו. מצד שני, אם יקרא היטב בין השורות, יבין שגם אני עברתי תהליך במהלך השנים האלו. להשוות אותי לתקופה בה נולדה ביתי הבכורה, זה כמו להשוות בין חללית לבית צמוד קרקע. פעם הייתי באוויר, היום אני (רוב הזמן) על האדמה. "על מי אתה עובד", הוא יגיד לי שעה שנבחן את המחשוף של המלצרית, "פשוט אותה אהבת יותר".

יכול להיות? לא נראה לי. כשילדך הראשון נולד, אתה נע באפילה, מגשש את דרכך לעבר יעד לא ידוע ולא מובן. אתה טועה בדרך, מתקן וחוזר חלילה אבל ממשיך ללכת בדרך חשוכה. המאמץ הרב והאנרגיה הנדרשים ממך באים לידי ביטוי, בין היתר, גם בהגיגים הרבים שצצים בראשך סתם כך, שעה שאתה מקריא לה סיפור או נוסע איתה באוטו. הילד השני נולד כבר עם פנס, שהופך את הדרך למוארת יותר. אתה כבר מזהה חלק מהנתיבים ובאופן כללי יודע לאן אתה הולך. וזה אולי ההבדל בין מיכל לעידו, בין הילדה הראשונה לילד השני: העסק הופך להיות הרבה פחות מסובך ועל כן, הכתיבה נדרשת פחות. אני מניח שעל פי ההיגיון הזה, הילד השלישי נולד עם פלורסנט. ימים יגידו…

 ואם הוא לא ישתכנע גם מהתירוץ הזה, פשוט אזמין לו עוד בירה. זה כבר יעשה את העבודה…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Neytiri  On דצמבר 12, 2011 at 2:22 pm

    מקסים.
    כמה טוב שחזרת :>

Trackbacks

  • By צחוק מתגלגל | יושב על הגדר on דצמבר 24, 2014 at 2:07 pm

    […] תיאוריית הפלורסנט שלי, עליה הרחבתי בפוסטים קודמים, מחזיקה מעמד בינתיים לא רע. טענתי הייתה כי בעוד הורים לילד ראשון נאלצים לגשש את דרכם בחשיכה גמורה, הורים לילד שלישי כבר מכירים את הדרך, כיוון שהיא מוארת באורם של השניים שהגיחו לעולם לפניו (ע"ע הפלורסנט). נדב כבר בן שנה וחצי ונדמה כי הפלורסנט שהגיח יחד איתו לא רק האיר את הדרך בה אנחנו הולכים, אלא גם שינה קצת את ההתנהלות השוטפת שלנו בכל הנוגע לילדים. זה ניכר בעיקר בתקופה האחרונה ובא לידי ביטוי בשחרור הרסן כלפיו ובהיעדר הקפדה על דברים שפעם היו חשובים לנו הרבה יותר. אז נכון, הוא לובש לפעמים את אותם הבגדים וכן, לפעמים מחפפים את עניין המקלחת (אין צורך להחמיא על משחק המילים המתוחכם) או האוכל. מה שלא עבר בשלום עם שני הילדים הראשונים – מיכלי למשל מעולם לא נכנסה לאמבט לפני שנמדדה בו, באמצעות מד מעלות יקר במיוחד, טמפרטורה של 27 מעלות – זורם עם הילד השלישי ביתר קלות. או שלא, אבל לאף אחד זה כבר לא מפריע יותר מדי. […]

להשאיר תגובה

