מין קוסמיות כזו…

הוא פתח את חלונות הרכב ונתן לרוח לשחק בשערותיו. לא שיש לי שערות ארוכות כל כך, הוא חשב לעצמו, אבל המשפט הזה נשמע טוב. כמעט כמו השיר שמתנגן עכשיו ברדיו. "בין האצבעות, בין האהבות שלנו". אולי המילים קצת לא קשורות, אבל הלחן יושב בול על מצב הרוח שלו, שהיה בשמים. רבאק, בשנות ה-70 הם ידעו לכתוב שירים. נה, נה, נה בוריאציות שונות והופה, הנה עוד להיט. פול סיימון עשה מזה קריירה עם השיר הבלתי נגמר הזה, על המתאגרף. ויש גם את השיר מהסרט ההזוי הזה עם מרפי בראון ואבא של רוס (עם השפם), שיושב טוב על כל מצב רוח. נו, איך הוא הולך…

הוא לא הצליח להסביר לעצמו מדוע הוא מרגיש כל כך טוב. לא הייתה שום סיבה הגיונית למצב הרוח הפתאומי הזה. העבודה שלו בסכנה והריב עם מאיה אתמול רק הבהיר לו שגם מערכות יחסים הן עניין של זמן. ובכל זאת, משהו הרגיש טוב. אולי הייתה זו הבלונדינית שישבה מולו ברכבת אמש ונראתה מוחמאת מהמבטים שנעץ בלי בושה במחשוף שלה? אולי זו מנהלת השיווק שיושבת מולו במשרד, שככל שהוא מנסה להתרחק ממנה, כך היא רוצה אותו יותר? ואולי  זו הפגישה המקרית ברחוב, עם ההיא שלמדה איתו באוניברסיטה ופתאום צצה משום מקום באמצע הרחוב ונישקה אותו על לחיו…

נשים. כמה שלא תרצה אותן, הן ירוצו יותר מהר אחריך. אבל אם חלילה תגלה שמץ של עניין, הן יגרמו לך לרדוף אחריהן עד שנשמתך תצא. "אני חייב לסיים עם מאיה", הוא חשב לעצמו, מתעלם מהעובדה ששמה של חברתו גרם לו לסחוט מהדוושה עוד 20 קמ"ש. הגיע הזמן לצאת לדרך חדשה. לזרום, ללכת עם הרוח, לתת לאלוהים לזרוק את הקוביות ולהחליט. ברדיו נגמר השיר השמח והתחיל שיר עצוב. מישהו שעדיין משוגע אחרי כל השנים. לא בא לי בטוב, הוא חשב והחליף תחנה.

 I Feel Good, צרח ג'יימס בראון בתחנה האחרת וקצב פעימות ליבו עלה. מתאים לי בפיתה, גם אני פיל גוד. ורי גוד. הנייד שלו צלצל והוא הביט בו בטרם ענה. "מאיה-בית". או שהיא רוצה לשאול אותי איפה אני, הוא אמר לעצמו, או שהיא רוצה לכעוס עלי ששוב לא שטפתי כלים לפני שיצאתי לעבודה. קיים גם הסיכוי הקלוש שהיא רוצה לומר לי שהיא חמה עלי ורוצה שאחזור הביתה ואפרק לה את הצורה. הוא גיחך רק מעצם המחשבה. כשהביט אל מעבר לחלון, היה נדמה לו שגם הנהג שעמד לידו ברמזור צחק מקיומה של האפשרות הבלתי ריאלית בעליל הזו.

כנראה שיש ימים כאלו, הוא החנה את האוטו, מתעלם מהצלצול החוזר של מאיה. מין קוסמיות כזו שנוחתת עליך מבלי שתבין וגורמת לך להרגיש טוב עם עצמך. כאילו אלוהים יודע עליך משהו שאתה עוד לא יודע. אבל מה זה כבר יכול להיות? למנכ"ל הייתה תאונה והוא יחזור למשרד רק עוד שלושה חודשים? הבלונדינית מהרכבת השאירה לי פתק בתיק עם מספר הטלפון שלה? הוא עלה במדרגות ופשפש בתיק ליתר ביטחון…

 היא ניצבה על המדרגות, מחכה ובידה הטלפון. "למה לא ענית לי?" שאלה בתקיפות. "מאמי, גם אני התגעגעתי אלייך", הוא ענה, "התקשרת כי חשבת עלי? רוצה לשחק הנחש בא?". "די עם השטויות", היא ענתה, "אני בהריון! "

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הולי גולייטלי  On אוגוסט 3, 2011 at 5:29 am

    גם suprise זה שיר שיכול להתאים לסיטואציה…

  • מפריח השממות  On אוגוסט 3, 2011 at 6:02 am

    כל הכבוד.

  • princess leia  On אוגוסט 3, 2011 at 7:37 am

    פיל ורי ורי גוד! זה אותנטי ומשוחרר!
    אקים לי פינה באוהל המחאה שלי לטובת "אזרחים המעוניינים שחנן יכתוב הרבה סיפורים. ושגם את הביקורות שלו יכתוב ככה".

להשאיר תגובה

