על רכבות ואנשים

היא הרימה ראשה והסתכלה לעברי. קפאתי. היא בחנה אותי, מנסה לבדוק האם שמתי לב לקיומה. אף שריר לא זע בפני. הגברתי את הווליום ב-MP3 ונעצתי מבטי בנקודה מרוחקת ברכבת. "תחנה הבאה-לוד", הכריז הכרוז. היא קמה לפתע, סידרה את שמלתה ולכסנה לעברי מבט נוסף. קלפטון ו-ווינווד שרו על Forever Man ואני, למרות שראיתי אותה, התעלמתי.

שערה החום שיווה לה לוק אירופאי וגם שמלתה הקצרה והכעורה לא הצליחה להסתיר את יופיה, שלא דהה למרות השנים. משיחות קטנות של צבע בעיניים – זה כל מה שהיא הייתה צריכה. מעבר לכך יופיה דיבר למרחוק. ניכר היה שלא רק אני שמתי לב לכך. גם אנשים אחרים העיפו לעברה מבט שעשה שחצתה את קרון הרכבת.

אני מבחין בה מדי פעם שעה שאני חוזר הביתה. בגדיה אף פעם אינם מרושלים ורק כפתור חולצתה הפתוח מסמן באיזה צד של המיטה התעוררה הבוקר. פעמים רבות עברה לידי, אולם לא שמה לב לקיומי. ודווקא היום אני הייתי זה שמתעלם, מתמסר לקלפטון ושכח מתלאות היום. היא החלה להתקדם לעברי, אולם לפתע נעצרה. הטלפון שלה צלצל. "כן, אני תכף חוזרת אליך", היא לחשה, "יש לי רק משהו קטן לסדר כאן".

עיניה בחנו אותי שוב. הפעם אי אפשר היה לטעות בכך. גם התעלמותי נדונה לכישלון שכן מעת לעת נתקלו מבטנו. הרגשתי את בטני מתהפכת. מה אומר לה? היכן להתחיל? בעיניה היפות, שנדמה כי יכולות לפזר ענני סערה ביום חורפי וגשום? אולי בכפתור חולצתה שדווקא היום נותר סגור? הרכבת שעטה לה דרומה, חוצה נתיבים הומים ותחנות ריקות וליבי החל לפעום בחוזקה.

ברקע התמתן לו קלפטון עם Georgia ונדמה כי גם היא הרגישה שהגיע הזמן. היא ישרה את שמלתה ונעמדה מולי. מעניין מה יהיה לה לומר אחרי כל השנים הללו. הסרתי את האוזניות, מפריע לקלפטון בעוד אחד מהסולואים הארוכים שלו. לא היה אכפת לי. היא יישרה מבט ובחנה אותי מקרוב. "כרטיסים בבקשה", היא אמרה ואני חייכתי במבוכה…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

