אריק איינשטיין, או ציפי ונתן?

 

הבת שלי קיבלה במתנה את ה-DVD "כמו גדולים" של אריק איינשטיין. שמחתי מאוד בשבילה (ותודה לאחי הקטן על המתנה). הגיע הזמן שהיא תראה גם דברים איכותיים, חשבתי. נזכרתי שלפני חודשיים קראתי המון ביקורות טובות על הדיסק. איכות, נוסטלגיה, אריק איינשטיין. דברים כאלו. אז נכון שאני (בניגוד כנראה לכל שאר העולם) לא גדלתי על השירים האלו, אבל בינינו, את מי זה מעניין? העיקר האיכות. ואריק איינשטיין זה איכות, לא?

בתי הקטנה לא פראיירית. שלוש דקות וקצת, זה הזמן שהיא הקדישה לדיסק, בטרם החליטה לוותר על צפייה בטלוויזיה (דבר נדיר כשלעצמו) ולחזור להתעסק בצעצועים שלה. ניסיתי שוב מאוחר יותר. יוק. אין עם מי לדבר.

יש לנו בבית DVD ישן שנקרא "100 שירים ראשונים", עם ציפי שביט ונתן דטנר. שניהם נראים כאילו תלשו אותם מאיזה פוסטר של שנות ה-80. השפתיים לא תמיד מתואמות עם השירים והגרפיקה מאחוריהם די מצ'וקמקת. אפשר להמר בוודאות שאם מבקר כלשהוא היה טורח לכתוב ביקורת על הדיסק הזה, הביקורת לא הייתה מי יודע מה. בלשון המעטה.

הבת שלי לא יכולה להתנתק מה-DVD הזה. פשוט מדהים. מספיק לשמוע את הפתיחה שלו, את צפצופה של ציפי ואת מבטו הזחוח של נתן, בכדי להתיישב ולבהות. איכות? כנראה שזה לא ממש מעניין ילדים בני שנה.

יכול להיות שה-DVD של איינשטיין מכוון לילדים קצת יותר גדולים. יכול להיות גם שזה עניין של טעם וריח. אבל אני חושב שיש כאן קצת יותר מזה. אני חושב שאם לא היה זה הדיסק של יקיר ישראל, הברנז'ה והתפוצות (בצדק, דרך אגב), אלא של מישהו אחר, אף אחד לא היה כותב שמדובר בדיסק שמדבר לילדים. מקסימום בדיסק טוב, בטח לא "איכותי".

הוא בטח גם עלה יותר, לעומת ההפקה בשקל של הדיסק של ציפי ונתן. אבל שם לפחות חשבו על הילדים כשעשו אותו, בעוד שאצל אריק איינשטיין, קיימת תחושה שקודם כל חשבו על אריק ורק אח"כ על הילדים. וזה בכלל לא בגלל השירים (המדהימים), אלא בגלל הדרך בה מוצגת הקלטת לילדים: קודם כל אריק בהופעה ורק אח"כ קצת ילדודס, מוני, שיסל וחברים. ומה לעשות שאריק, מוני ושיסל לא מדברים לילדים כמו ציפי ונתן.

לא יודע מה איתכם, אבל אני מעדיף את ציפי ונתן. הבת שלי אולי לא תראה "איכות", אבל היא תראה משהו שמעניין אותה ומדבר אליה. היי, זה אפילו ייתן לי גם קצת שקט לכתוב…

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ח ל י  On אוגוסט 15, 2007 at 5:44 pm

    למצוא את דיג דיג דוג – הראשון-
    עוד יותר ישן ועוד יותר מקסים 🙂

  • מיכל  On אוגוסט 15, 2007 at 6:16 pm

    וגם את דיג דיג דוג שהמליצה עליו (בצדק, צריכה לקנות לפעוט) חלי 🙂

    עכשיו בוא נדבר על הסטוריה – כי אני מכירה את שלושתם עוד מינקותה / פעוטותה של הבכורה שלי (עשור אחורנית). גם היא לא הקדישה לאינשטיין (שאמא שלה מאוד אוהבת) יותר מידי, והתמכרה קשות לציפ-נתן.

    וגם פעוט הבית הנוכחי אוהב את המאה הראשונים עד כדי סכנת התמכרות. הוא קורא לזה 'נד-נד', ואמא יודעת שהנה מגיעה חצי שעה של עצמאות, גם לו, גם לה 🙂

    מעבר לכך: הצפצוף של ציפי אמרת? אתה מתכוון לצליל הפתיחה? צפצוף אתה קורא לזה? יפה לך, אבל זה נשמע כמו נפיחה רמה, לא?

  • חנן  On אוגוסט 15, 2007 at 9:33 pm

    חשבתי שזו רק האינטרפרטציה שלי…כנראה שטעיתי…

    : – )

  • לירון תאני  On אוגוסט 16, 2007 at 2:59 am

    אבל הכוכבת החדשה מהיום,ישר מהסטנד בסופר שאליו נכנסנו בכלל לקנות חטיף, יהודית רביץ.
    יופי של דויד לילדים יש לה.
    נראה אותך גיבור שאת מקומם של ציפי ונתן יחליף יובל המאותגר, נראה אותך אז אומר שאיכות לא משנה.

  • המלוכסנת הרחוקה  On אוגוסט 16, 2007 at 7:52 am

    ואולי להכין לה לבד מצגות סמי-חינוכיות במחשב?
    ואולי לא היו דברים מעולם?

    איך הקטנה עם כל הבייבי איינשטינים למיניהם?

  • ימימה  On אוגוסט 16, 2007 at 10:05 am

    אינשטיין, דבר אחד אני די בטוחה, לפחות על סמך הילדה הפרטית שלי – ילדים יודעים לזהות מה טוב להם. השירים במאה שירים ראשונים קליטים, הלחנים של דיג דיג דוג נעימים ואינטליגנטיים, וכך גם ב"פים פם" שאני שונאת כל כך. לא חשוב, כל עוד השיר עובר ונקלט, זה מספיק.

    ואם כבר הוזכר כאן יובל המבולבל, לא מזמן ראיתי את אבישג צופה בו קצת אצל חברה ומאבדת עניין די מהר. לעומת זאת, אצל אותה חברה היא יכולה לשבת שעות מול מאה שירים ראשונים (שלנו אין בבית, לצערי).

להשאיר תגובה

