גלגל"צ – יש דברים שלא ישתנו לעולם

 

המקום: כביש 5. השעה: 10:45 בקירוב.

הרדיו פתוח על גלגל"צ והלופ האינסופי שנקרא סופשבוע רגוע. השירים מתנגנים מעצמם. אני אמנם שומע אבל לא ממש מקשיב. המוח הרי מזהה כבר את כל השירים המושמעים בתחנה הזו, כך שמלכתחילה הוא אינו מקדיש פעילות יתרה להקשבה אלא טרוד בפעולות חשיבה אחרות (כדאיות נטילת משכנתא אל מול המשך שכירת דירה, אם אתם ממש סקרנים).

לפתע, הפרעה. משהו מפריע לי להתרכז במחשבות. המוח מגביר את פעילות ההקשבה. צלילים לא מוכרים נשמעים ברקע – שיר ישן שמעולם לא שמעתי באף תחנת רדיו אחרת מתנגן לפתע בגלגל"צ. המוח מתאמץ לזהות את השיר ומצליח, לאחר כ-30 שניות. מדובר בשיר ממש לא אופייני לגלגל"צ. הלהקה אמנם מוכרת אבל השיר ממש לא. אני זונח את המחשבות על המשכנתא ומתענג על הצלילים – התענגות נדירה שלרוב נעשית בתחנות רדיו אחרות. תחושת בגידה מורגשת באוויר…

אני כבר מדמיין את השבחים שאני מחלק לתחנה המושמצת. חוסר חדשנות, חוסר מעוף, אין תעוזה, קהל שבוי, פלייליסט קבוע מראש, ניוון. מה לא אמרו על גלגל"צ? והנה ההוכחה שטעו. אני מקשיב לה בזה הרגע. הרי אין אדם שיכול לומר חוסר חדשנות ומעוף על תחנה שמשדרת שיר כזה. כל הכבוד למנהלת החדשה, כל הכבוד על השינויים, כל הכבוד על…

המחשבות נעצרות לרגע. קולו של הקריין קוטע את השיר שלי. "אופס, השיר הזה אמנם נחמד, אבל התכוונתי דווקא לשדר את השיר שאחריו", הוא ממלמל. צלילים שחוקים עולים על קולו הנבוך. צלילי הלהיט הגדול ביותר של הלהקה, המושמע חדשות לבקרים בתחנה משתלטים על התדר וקוטעים באחת את כל השבחים שתוכננו להיכתב. אני מתרווח על הכסא באכזבה. כנראה שיש דברים שלעולם לא ישתנו.

מילא הטעות שעשיתם. מילא שהשיר השחוק הזה זקן יותר ממני. מילא הפלייליסט המחורבן של סופשבוע רגוע, שכל שבוע עושים לו Shuffle ומשדרים אותו שוב מחדש. אבל למה לעזאזל לקטוע שיר באמצע? עשיתם טעות, לפחות תנו לה להתנגן עד הסוף. כבוד למוזיקה? כנראה רק ב-88 FM.

אז מה אתם אומרים? לקחת משכנתא או להמשיך לשכור דירה?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מה??  On יוני 3, 2007 at 5:34 pm

    והלהקה…

    אתה כותב לכת סתרים של יודעי דבר?

    .

  • בועז כהן  On יוני 3, 2007 at 8:47 pm

    וזה מפתיע אותי שזה מפתיע אותך.

    הסיפור המצויין הזה מדגים בדיוק את מהותה של תחנת הלהיטים הצבאית.

    הפחד הנורא מהלא מוכר. האימה האיומה מכך שהמאזין לא יזהה את השיר אחרי 20 שניות – ויברח מיד לתחנה אחרת.

    צחקתי מאוד מהסיפור שלך.

  • לירון תאני  On יוני 3, 2007 at 10:55 pm

    אגב…אין גרשיים בגלגלצ.
    אולי כדאי שתחליף תחנה(ניסיתי וזה עובד ואפילו קל לביצוע)

להשאיר תגובה

